KOCHAM. SZANUJĘ. NIE BIJĘ.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Prawie milion kobiet rocznie doznaje jakiejkolwiek formy przemocy w Polsce.

Co trzecia kobieta w Polsce przynajmniej raz w życiu doznała przemocy.

Tylko 20% (oficjalnie zgłoszonych) sprawców przemocy zostaje skazana.

Kampania społeczna pod hasłem „Kocham. Szanuję” ma zwrócić uwagę na problem przemocy wobec kobiet i jest kolejną odsłoną kampanii „Kocham. Nie biję”. Składa się ze spotów telewizyjnych, radiowych, teledysku hymnu „Kocham. Szanuję”, czarno-białych portretów oraz obrazów. Pomysłodawcą i organizatorem kampanii jest fundacja Krajowe Centrum Kompetencji. Cele kampanii są dwa; uświadomienie bitym kobietom, że życie bez przemocy jest możliwe oraz chęć uwrażliwienia społeczeństwa do reagowania w przypadkach występowania przemocy wobec kobiet.

– „Kocham. Nie biję” – przez wiele lat budowaliśmy kampanie nastawione na ochronę dzieci. Przez te wszystkie lata wiele organizacji kobiecych zwracało uwagę na brak i jednoczesną potrzebę dużych kampanii społecznych w obszarze ochrony kobiet doznających przemocy. Wychodząc naprzeciw tym potrzebom zorganizowaliśmy kampanię „Kocham. Szanuję”, w której 12 Ambasadorek – wspaniałych, szanowanych i znanych polskich kobiet przemawia do serc Polek, mówiąc im, że nie są same i mogą wyjść z kręgu przemocy – mówi Konrad Wojterkowski, fundator Krajowego Centrum Kompetencji – organizator akcji. – Zależało nam na wzmocnieniu bitych kobiet, żeby przestały się bać – kontynuuje Konrad Wojterkowski. To strach jest głównym powodem, który nie pozwala im wyjść z zaklętego kręgu przemocy. Poprzez słowa naszych bohaterek – będących często autorytetami dla innych kobiet, wypowiadających słowa; „Masz prawo być szczęśliwa … Jeśli uderzy raz, nie czekaj na drugi …” chcemy uświadomić, że przemoc nie jest normalna, jak często przekonuje otoczenie.

Kampanię wsparły osoby znane z małego i dużego ekranu, które wystąpiły w spotach i pozowały do portretów promujących inicjatywę. Udział wzięły: Dorota Gardias, Edyta Herbuś, Agnieszka Kaczorowska, Anna Kalczyńska, Ania Karwan, Iza Kuna, Karolina Malinowska, Maja Ostaszewska, Karolina Pilarczyk, Joanna Racewicz, Danuta Stenka, Grażyna Wolszczak wraz z reżyserem spotów Aia Ase, operatorem jest Janusz Joostberens, sesję fotograficzną kreował Arcadius Mauritz, a portrety namalował Szymon Hołubowski. Wszyscy, którzy zgodzili się pomóc w realizacji całego przedsięwzięcia zrezygnowali ze swoich honorariów i w pełni zaangażowali się w ideę obrony krzywdzonych kobiet. W wyniku prac powstało 13 spotów (jeden wspólny i 12 osobistych), hymn z teledyskiem w wykonaniu Ani Karwan, 12 czarno-białych zdjęć i 12 malowanych portretów/obrazów.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Lubię(0)Nie lubię(0)
Ten wpis został opublikowany w kategorii Czerwony Dywan i oznaczony tagami , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Komentarze

Liczba komentarzy: 0

    Dodaj komentarz