JAPONIA – ŚWIĘTO KWITNĄCEJ WIŚNI

ohanami 2

Cały rok czeka się w Japonii na to święto! Sezon kwitnącej wiśni – Ohanami, czyli dosłownie „oglądanie kwiatów”.  Tradycyjny japoński zwyczaj podziwiania urody kwiatów, w szczególności kwiatów wiśni, praktykowany jest od kilkuset lat i cieszy się w Japonii ogromną popularnością.

20140408_094336

Kwitnienie wiśni trwa od jednego do dwóch tygodni, zazwyczaj w marcu lub kwietniu, jest relacjonowane przez media i wyczekiwane przez większość Japończyków. Wiadomości telewizyjne określają dokładnie sezon kwitnięcia kwiatów wiśni. W tym roku najwcześniej kwiaty zakwitły na zachodzie Japonii, a najpóźniej, bo dopiero za miesiąc, celebrować będą Japończycy na hokkaido (północy). Mapka jest oczywiście w kolorze różowym :-)

 Bez tyt

W weekendy odbywają się wycieczki do parków, by napawać się zapachem i pięknym widokiem rozkwitających kwiatów wiśni. Niemalże na każdym kroku organizowane są imprezy, zabawy i przedstawienia celebrujące hanami. W Tokio często zdarza się, że świętowanie w parkach przedłuża się do późnych godzin nocnych. Popularne są zabawy pod drzewami wiśni, przy świetle papierowych lampionów.

IMG_14135126456902

13965290401711397394406485

W tym okresie pary często decydują się na zawarcie ślubu, który dzięki niezwykłej, naturalnej wiśniowej „scenografii” jest dla Młodej Pary i ich gości niezapomnianym przeżyciem.

20140408_102409

Jak wspominałam, jest to czas bardzo rodzinny, wszyscy chętnie się spotykają na spacerach, gdzie często towarzyszą im zwierzaki. W Japonii pies jest traktowany jak członek rodziny, jak małe dziecko. Dla nas, Polaków, może się to wydawać bardzo dziwne i kontrowersyjne, ale w Japonii wożenie psów w wózkach czy zakładanie im pieluch jest tu czymś zupełnie normalnym. Na początku mnie to dziwiło i śmieszyło, jednak teraz już się przyzwyczaiłam i uważam, że jeśli właścicielom sprawia to przyjemność, a psom przecież nie dzieje się krzywda – to czemu nie :-)

OLYMPUS DIGITAL CAMERAP412104720140407_091211

W czasie sezonu kwitnącej wiśni jest całe mnóstwo wszelakich dekoracji i reklam zadedykowanym sakura, jak smaki lodów, kawy, ciast, ale pojawiają się także perfumy o zapachu wiśni czy soki i alkohol. Mnie bardzo spodobała się reklama na wejściu głównym na stacji metra shibuya, gdzie oklejono część budynku od podłogi po sufit różowymi kwiatami. Muszę przyznać, że taki widok nastraja bardzo optymistycznie.

20140409_165047

TEKST I ZDJĘCIA: ALEXA ŁUCZAK, TOKIO

Lubię(0)Nie lubię(0)
Ten wpis został opublikowany w kategorii Miejsca i smaki i oznaczony tagami , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Komentarze

Liczba komentarzy: 0

    Dodaj komentarz