LEGENDARNY HOTEL GRAND W SOPOCIE

1616-12

Sofitel Grand Sopot – hotel legenda. Jego oryginalna, pałacowa architektura  i położenie nad samym morzem, robi wrażenie na gościach już od 90 lat! Przed wojną był jednym z najbardziej luksusowych kurortów i latem wszyscy jeździli ‘nach Zoppot’. Jak jest dzisiaj? Jak bardzo się zmienił? Ile zostało z historycznego Grandu, a ile jest w nim innowacji wprowadzonych przez luksusową markę Sofitel? O tym moja rozmowa z dyrektorem Sofitel Grand Sopot – Gregorym Millon, managerką SPA Wandą Grajewską oraz szefem kuchni Tomaszem Koprowskim.

1660-61

2907-41

Ewa Wojciechowska: Powiedziałeś mi przed chwilą: nie sprzedajemy tutaj pokoi, tylko widok!

Gregory Millon: W dużym uproszczeniu tak! Oferujemy pokoje, restaurację, SPA, ale przede wszystkim niezapomniany widok!

– Ile jest teraz pokoi w Grandzie?

 – 127. Do 107 uważamy, że obiekt jest mały więc w pewnym sensie jesteśmy małym hotelem :-) Hotel Grand został zbudowany w 1927 roku, ale niedawno odkryliśmy piękną historię opowiedzianą przez jednego z gości, że hotel nieoficjalnie działał  już od 1926 roku. Pan miał nawet zachowaną muzykę z oficjalnego otwarcia w 1927. Przez ten czas gościliśmy wyjątkowe osobistości, od głów państw, członków rodzin królewskich oraz gwiazd sportu, filmu i muzyki, m.in. Marlena Dietrich, Greta Garbo, Prince, Agnieszka Osiecka, książę Albert, Sławomir Mrożek, Czesław Miłosz. W kawiarni mamy specjalną „ścianę sław”, gdzie można zobaczyć wszystkich naszych gości. Zatem jak mówiłem jesteśmy legendarnym hotelem od dawna, ale musimy być również legendą przyszłości, co wymaga od nas dużo pracy.

FullSizeRender

No właśnie, osiem lat temu zrobiliście generalny remont hotelu. Co zmieniliście?

– Tak, w 2006 roku rozpoczął się generalny remont hotelu. Nowe wnętrza zaprojektował francuski architekt Frédéric Yzerman. Hotel jest wpisany na listę zabytków, co stawiało przed nami szczególne wymagania. Jednak udało się nam wewnątrz zmienić w zasadzie wszystko. W naszej dawnej hotelowej kuchni jest teraz SPA. Zmieniliśmy wystrój naszej restauracji Art Deco. Zostały wymienione wszystkie elementy dekoracji, dywany, meble, tapety. W każdym pokoju mamy również specjalne łóżka Sofitel My Bed, które są wyjątkowo miękkie i wygodne. Stworzyliśmy też fontanny w ogrodzie, jednocześnie ogradzając hotel od strony plaży. Oczywiście, ogród jest dostępny dla gości spoza hotelu, ale jako pięciogwiazdkowa rezydencja musimy dawać naszym gościom poczucie prywatności.

IMG_8984

2052-15

fot. Sofitel

SONY DSC

IMG_3382IMG_3384

Jestem po prostu oczarowana waszym ogrodem, z widokiem na morze.

– O tak, współpracujemy z wyspecjalizowanymi ogrodnikami, którzy nadają mu życie i wyjątkowy urok. Jestem dumny że mogę być dyrektorem w tym hotelu. To jest hotel kompletny, mamy tu: pokoje, bar, restauracje, SPA, centrum konferencyjne, basen, ogród, prywatną plażę, wszystko co potrzeba do idealnego wypoczynku.

Czy to prawda, że jesteście jednym hotelem w Polsce, który ma prywatną plażę?

– Bardzo bym chciał, ale myślę że na pewno są jeszcze inne hotele z własną plażą, ale zależy mi by być tym, który oferuje najlepszy serwis. Nasza plaża będzie dostępna tylko dla gości hotelowych i pod tym względem możemy być jedynym takim hotelem w Polsce. Będzie tam 10 bungalows, restauracja, przebieralnie, prysznice, goście będą mieli do dyspozycji ręczniki, serwis oferujący odświeżające zimne ręczniki, czyszczenie okularów słonecznych oraz dodatkowe atrakcje które dziś są tajemnicą ale na pewno wzmocni to związek naszych pracowników z gośćmi i naprawdę nie chodzi tu tyle o dodatkowe usługi co właśnie o budowanie relacji.

2907-42

SONY DSC

Byłam w Grandzie ponad 10 lat temu i nie widziałam tu SPA i basenu. To chyba coś nowego?

– Tak, basen i SPA są dostępne od niecałych 10 lat. To dla nas bardzo ważne ponieważ goście coraz chętniej korzystają z tych usług. Dla gości spoza hotelu mamy specjalnie karty członkowskie pozwalające na korzystanie ze SPA.

basen-0022 SPA_01

Wiem, że macie też specjalne atrakcje dla dzieci.

– Tak, to jest hotel zarówno dla biznesmenów jak i dla rodzin. Mamy więc klub dla dzieci, który jest podzielony na dwie części: dla dzieci starszych z grami video, choć jak się okazuje, to zajęcie równie atrakcyjne dla dorosłych:-) W drugiej części zbudowaliśmy świat dla młodszych dzieci z zabawkami. W sezonie do dyspozycji gości są również opiekunki dla wszystkich dzieci, to nieodpłatny serwis pozwalający zadbać o bezpieczeństwo i dobrą zabawę dzieci. Jeśli ktoś z gości życzy sobie prywatnej niani, oczywiście to również możemy zapewnić. Latem również nianie prowadzą zajęcia w ogrodzie. Atrakcje dla dzieci są dostosowane do pory roku ale również okazji, na przykład niedawno, w Wielkanoc specjalnie dla naszych najmłodszych gości, mieliśmy stado kurczaków.

ROOMS KIDS 3 A 7 ANS

No właśnie, a’propos zwierząt, ja jestem pod wrażeniem waszej otwartości na czworonożnych pupili gości.

– Witamy każdego członka rodziny, to może być kot, pies, może być i królik. Jako pięciogwiazdkowy hotel to oczywiste, że mamy serwis dla zwierzaków. To również część naszego dziedzictwa, nad którym nieustannie pracujemy. Na dziś to menu dla psów i kotów, ale też słuchamy właścicieli co jest potrzebne. Teraz poza powitaniem w pokoju pracujemy nad idealnym legowiskiem, bo skoro pan czy pani mają świetne łóżko, to ich pupil też takie powinien mieć.

FullSizeRender-1

Czy jest coś jeszcze w hotelu, co chciałbyś zmienić, takie twoje marzenie?

– Wiesz, to może nie jest moje osobiste marzenie, ale myślę o marzeniach naszych gości, naszych gości przyszłości, dzisiejszych milenialsów. Czy powinniśmy się w pełni unowocześnić czy pozostawić jednak część z dawnych tradycji, to zawsze jest poważny dylemat. Wierzę, że dziś dodajemy ten dotyk współczesności materiałami czy detalami wykończenia. Obecnie rozważamy zmianę lobby, które wymaga więcej nowoczesności, otwarcia na gości. Drugim krokiem jest zapewnienie najnowocześniejszych rozwiązań w centrum konferencyjnym. Jak widzisz, to niekończąca się praca.

Powiedz mi proszę, kiedy najlepiej rezerwować pokoje przed sezonem letnim?

– Im wcześniej tym lepiej! Mamy gości, którzy lubią konkretne pokoje i Ci rezerwują je nawet rok wcześniej. Czasem mam wrażenie, że niektórzy z nich znają hotelowe pokoje lepiej niż my :-)

SONY DSC

Style: "Neutral"

SONY DSC

2907-36

WANDA Grajewska – SPA manager

Wanda pochodzi z RPA, jest z zawodu terapeutką i masażystką. Kilka lat temu zakochała się w Polaku i dla niego przeprowadziła się do Polski, do Trójmiasta. Od półtora roku jest managerem SPA w Grand Hotelu. Piękne SPA z widokiem na ogród i plażę istnieje w hotelu od ośmiu lat.

Do dyspozycji gości jest pięć gabinetów do masażu i zabiegów na ciało i twarz oraz jeden z podwójnym łóżkiem i jacuzzi dla par. Korzystamy ze szwajcarskich kosmetyków Valmont, mamy też marokańskie olejki do masażu. Po zabiegu można się zrelaksować na leżakach patrząc na zieleń ogrodu i błękit morza. Mamy też salę do ćwiczeń, również z widokiem oraz basen do pływania i mały do zabawy dla dzieci, czynne aż do godz. 22. Także, naprawdę sporo gości nas odwiedza.

PISCINE

Swiming pool (4)_DSC7040mF1660-75

IMG_3012

 

TOMASZ KOPROWSKI – szef kuchni

Nasza kuchnia to przede wszystkim to co pyszne i świeże, czyli menu sezonowe. Oczywiście mamy sporo ryb w karcie, ale postawiliśmy sobie za cel, by wskrzesić trochę kuchnię staropolską, w połączeniu z kuchnią francuską. Jednym z naszych popisowych dań jest carpaccio z sarny w dymie z trawy żubrowej, latem na pewno będzie dużo ryb i słodkowodnych i morskich. Przygotowujemy coraz więcej dań lekkich, dietetycznych, bez ciężkich sosów i śmietany. Mamy nawet w karcie oznaczoną ilość kalorii. Chciałbym też zrobić nową, zdrową kartę dla dzieci. Zamiast pizzy i nugetsów, chcemy zrobić menu warzywne. To oczywiście spore wyzwanie, ale chcemy również uświadamiać rodziców na temat zdrowego odżywiania dzieci.

Na śniadania serwujemy zawsze specjalne menu z motywem przewodnim, tzw. animację śniadaniową, które zmieniamy raz w miesiącu. Teraz w maju naszym tematem przewodnim jest rabarbar – mamy więc soki z rabarbaru, ciasta i musy. W kwietniu np. mieliśmy temat „energia”, w czerwcu będzie „truskawka”.

IMG_2963

Moim marzeniem jest sprawić, by kuchnia hotelu Grand była równie popularna i znana, jak sam hotel. Chciałbym odnaleźć dawne receptury według których przygotowywano dania w Grandzie i oczywiście podawać je w unowocześnionej wersji.

Zdarzają się nam goście, którzy pamiętają te dania dawnej kuchni. Np. naszym gościem jest pani, która rezerwując pokój, zdradziła, że marzy o prawdziwych pierogach ruskich, takich jakie jadła w dzieciństwie i właśnie teraz nasz kucharz lepi w kuchni te pierogi dla pani. Także staramy się spełniać życzenia naszych gości.

IMG_8988 IMG_8990 IMG_8991

1660-69

fot. Sofitel

BAR

fot. Sofitel

2907-38

Lubię(0)Nie lubię(0)
Ten wpis został opublikowany w kategorii Miejsca i smaki i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Komentarze

Liczba komentarzy: 0

    Dodaj komentarz