CZY WIESZ KTO ZROBIŁ TWOJE UBRANIA?

C_1

Sesja zdjęciowa Fashion Revolution Week 2017 #whomademyclothes x Love Story!

Ostatni tydzień kwietnia to czas globalnej kampanii Fashion Revolution Week (24-30.04.2017) na rzecz odpowiedzialnej i etycznej mody. Organizacja co roku zaprasza influencerów, ekspertów, praktyków oraz komentatorów branży modowej zaangażowanych w ideę odpowiedzialnej i etycznej mody do przyłączenia się do akcji. Podczas tegorocznej edycji Fashion Revolution Poland wspólnie z Martą Siniło, Harel, Weroniką Wawrzkowicz, Ewą Wojciechowską oraz Michałem Zaczyńskim udowodnili, że istnieją rzeczy, za którymi stoi prawdziwe Love Story i można być z nimi na zawsze!

18118932_785873281561570_6565994729931227390_n

Zespół organizacji Fashion Revolution kocha modę, ale nie chce, aby ubrania trafiały do konsumentów kosztem innych ludzi lub naszej planety. Dlatego od czterech lat nawołuje marki do większej przejrzystości w łańcuchu dostaw oraz wykorzystywania rozwiązań, które zbliżą ich do tworzenia odpowiedzialnej i etycznej mody. Stara się zjednoczyć przemysł modowy i zapoczątkować rewolucję w podejściu do ubrań – tego, w jaki sposób je produkujemy, jak je kupujemy, a następnie jaki mamy do nich jako rzeczy stosunek.

24 kwietnia każdego roku, w rocznicę tragicznego wypadku, jakim było zawalenie się kompleksu fabrycznego Rana Plaza w Bangladeszu, Fashion Revolution stara się uczcić pamięć ponad tysiąca stu ofiar organizując globalną kampanię Fashion Revolution Week i nawołując do pozytywnych zmian w branży. To czas, kiedy działania Fashion Revolution na rzecz odpowiedzialnej i etycznej mody intensyfikują się w postaci organizowanych paneli dyskusyjnych, warsztatów czy projekcjach filmu “The True Cost”. Fashion Revolution Week (24-30/04/2017) to także okazja do wzięcia udziału w otwartej kampanii #whomademyclothes organizowanej podczas tego wyjątkowego tygodnia. Konsumenci pytają, a marki odpowiadają.

W ramach tegorocznej rewolucji, grupa Fashion Revolution Poland przygotowała sesję zdjęciową pod hasłem Fashion Revolution Week 2017: #whomademyclothes x Love Story. Do udziału w kampaniii zaproszono influencerów, ekspertów, praktyków oraz komentatorów polskiej branży modowej zaangażowanych w otwartą ideę odpowiedzialnego podejścia do zakupów i ubrań. Ewa Kowalewska-Kondrat, Marta Siniło, Ewa Wojciechowska, Weronika Wawrzkowicz oraz Michał Zaczyński zaprezentowali ubrania, które służą im od lat, podkreślają ich styl oraz sprawiają, że świetnie się czują. Ubrania, z którymi łączy ich prawdziwe Love Story.

Love Story jest jednym z pomysłów Fashion Revolution na alternatywne podejście do szybkich, często nieprzemyślanych lub niepotrzebnych zakupów. Organizacja zachęca konsumentów do zakochania się w swojej garderobie i rzeczach, które już posiadają. Osoby na całym świecie mogą podzielić się swoimi miłosnymi historiami tagując #whomademyclothes, #lovedclotheslast oraz #fashionrevolution w swoich mediach społecznościowych, nagrać krótki filmik o wybranej rzeczy lub opublikować list miłosny skierowany do wybranych marek modowych. Bohaterzy tegorocznej sesji Fashion Revolution Week 2017: #whomademyclothes x Love Story opisali historie związane z ubraniami, które pojawiły się na zdjęciach. Wspólnie z Fashion Revolution zadali markom modowym widniejącym na ich metkach pytanie #whomademyclothes ?

analogue_7

Harel & kurtka Kenzo

Latami żyłyśmy obok siebie, nawet o tym nie wiedząc. Znalazłyśmy się przypadkiem, ja przepadłam pierwsza, a kurtka odwzajemniła uczucie. Czasem mówi mi, jak bardzo się cieszy ze swojego drugiego życia. A ja cieszę się wraz z nią. Zbiera dla mnie komplementy, ja odpowiadam szczerze i bez ściemy: „To Kenzo. Z lumpeksu”.

18057658_785873474894884_3591632088424317942_n

Michał Zaczyński & płaszcz All Saints

Lubię ten płaszcz, bo to klasyczny trencz, granatowy. Pasuje mi do wszystkiego i na każdą okazję. Zwalnia mnie z myślenia o tym, jak wyglądam wychodząc z domu. I jest firmy All Saints, w której sklepach okazyjnie przepuszczam z trudem wypracowane honoraria.

 analogue_3

Marta Siniło & vintage bomber Chanel

Jest to vintage bomber oryginalny z lat 80.. Jestem pełna szacunku i uznania dla mody, która już powstała, tak naprawdę wierzę, że gdyby machina produkcyjna zatrzymała się i tak mielibyśmy w czym chodzić przez następne kilka lat. Nasza planeta jest pełna rzeczy już wyprodukowanych, a wieczna nadprodukcja podyktowana jest szalejącymi trendami i gonitwą za nowym.

Pracowałam przez kilka lat jako główny projektant dla pewnej marki odzieżowej, gdzie osobiście zajmowałam się produkcją azjatycka i niestety, wiem z czym jest to związane. Osobiście jako stylistka i projektant jestem za poszukiwaniem własnego styl oraz korzystania ze wzorców już gotowych materiałów takich jak wełna, jedwab, bawełna… Każdy z nas potrzebuje tak naprawdę niewielu rzeczy więc chodzi o to, żeby zakupów dokonywać w sposób przemyślany.

 18057161_785873324894899_3492831577161029104_n

Weronika Wawrzkowicz & kurtka Italogy

Ta kurtka to trochę podwójne życie Weroniki. Łagodność mam w sobie. Jest jak podszewka. Na zewnątrz coś, co kojarzy się z mundurem. Można z uśmiechem ruszać na front codzienności. Nie ma mowy o walce, jeśli żołnierz, to tylko soldier of love.

C_5 analogue_4

Ewa Wojciechowska & torebka Effi Bag

Miała być prosta, ładna, pasująca do wszystkiego i co najważniejsze, miała być niezniszczalna i służyć przez długie lata. I taka dokładnie jest – moja torebka Effi Bag. Początkowo to miał być jeden model, wyprodukowany przez zaprzyjaźnioną firmę Metozzi tylko dla mnie. Ale właściciele powiedzieli: „Jak to? Ale dlaczego ma być tylko jedna? Zróbmy ich więcej, dla każdej kobiety”. I tak się stało. Effi są większe, średnie i małe i w całej palecie barw. A ja niezmiennie się cieszę z mojej własnej torebki i wiem, że będziemy razem na zawsze!

C_1

 

Analogowa sesja Fashion Revolution Week 2017: #whomademyclothes x Love Story

 Miejsce: Szyjemy Sukienki

Fotograf: Michaela Metesova

Produkcja: Aga Kowalska

Make Up: Patrycja Michera

Stylistka: Agnieszka Łukasik

 

Lubię(0)Nie lubię(0)
Ten wpis został opublikowany w kategorii Moda i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Komentarze

Liczba komentarzy: 0

    Dodaj komentarz