VOGUE FESTIVAL W LONDYNIE

franca-sozzani-naomi-campbell-4-vogue-30mar14-darren-gerrish_b_1080x720 2

Londyn bez wątpienia jest mekką mody. Nieustannie odbywają się tutaj imprezy, które muszą się obowiązkowo znaleźć na liście każdej fashionistki. Tym razem, ostatnie dwa dni marca dedykowane były The Vogue Festival. To jedna z ważniejszych imprez modowych w tym mieście, przyciągająca rzesze blogerek, dziennikarzy, projektantów i najsłynniejszych modelek. Każdy, kto liczy się w świecie mody, bez wątpienia musi pojawić się przynajmniej na chwilę, aby zaznaczyć swoją obecność…

W trakcie festiwalu odbywają się godzinne panele dyskusyjne prowadzone przez dziennikarzy magazynu Vogue.  Podczas spotkania Vogue’s Fashion Masterlass – Sarah Burton (dyrektor kreatywny Alexander McQueen), Louise Wilson (dyrektor Central Saint Martins College), Daniel Marks (dyrektor The Communication Store) oraz najbardziej cenione dziennikarki, opowiadali o swoich pierwszych zawodowych doświadczeniach, w jaki sposób pozyskali stanowiska w modowych imperiach i co można zrobić, aby w przyszłości rozpocząć podobne kariery. Audytorium pękało w szwach! Podobnie było podczas wszystkich kolejnych spotkań. Trudno było pominąć przynajmniej jedno z nich!

Miroslava Duma, Mary Katrantzou, Pixie Geldof i Nick Knight dyskutowali o innowacyjnych przekazach medialnych, o tym jak bardzo dużą rolę w dzisiejszych czasach odgrywa „social network” w promowaniu marek modowych. Każdy z nas używa w codziennym życiu Facebooka, Twittera, Instagram – globalne kanały informacyjne, które zastępują już z powodzeniem telewizję oraz gazety. Natomiast Lily Allen, Jasper Conran i Grayson Perry poruszyli gorący temat – „Czym jest dzisiaj dobry gust?”. Nie mogło zabraknąć oczywiście odniesienia do ostatniej okładki amerykańskiego Vogue, na której znalazła się kontrowersyjna Kim Kardashian i jej przyszły mąż Kanye West. Okładka poruszyła opinię publiczną na całym świecie! Czy opiniotwórcze media powinny kreować wizerunek sztucznie wypromowanych (i nie koniecznie z dobrym gustem) „osobowości” telewizyjnych? Czy upadają autorytety medialne?

Na koniec festiwalu organizatorzy przygotowali nie lada niespodziankę. Piękna Naomi Campbell w towarzystwie szefowej włoskiej edycji Vogue – Franci Sozzany opowiadały o zmianach obyczajowych, jakie nastąpiły na przestrzeni ostatnich lat w zatrudnianiu „kolorowych” modelek do sesji zdjęciowych oraz reklam. Bez wątpienia Naomi była prekursorką tego trendu. Otwarcie też opowiadała o swoich najbliższych planach – pracy filantropijnej w Afryce, dwóch albumach wydanych we współpracy z Taschen (jeden z nich będzie zawierał wyłącznie jej nagie akty) oraz projekcie telewizyjnym „The Face”, którego edycje obejmują już Rosję, Brazylię i Australię. Wierna od lat ulubionej marce Alaia, w której zaczynała swoja karierę mając 16 lat, wystąpiła w czarnej kreacji projektu tegoż domu mody, wciąż wyglądając zjawiskowo… .

Ale Naomi Campbell nie była jedyną gwiazdą festiwalu. Wśród zaproszonych, w  przestrzeniach Sothbank Centre, gdzie odbyło się całe wydarzenie, spotkać można było także inne piękności – Karlie Kloss, Rosie Huntington-Whiteley, Edi Campbell, Jourdan Dunn. Sama nazwa „Vogue” to już prawdziwa legenda – kojarzy nam się z pięknem, estetyką i modą przed duże M, czego najlepszym dowodem i potwierdzeniem był miniony festiwal!

VG

Fot. Darren Gerrish/ Vogue

VOGU

zdvogues

zvovv

VOgz

Fot. Darren Gerrish/ Vogue

Fot. Darren Gerrish/ Vogue

Fot. arch.pryw.

 

 

 

Lubię(0)Nie lubię(0)
Ten wpis został opublikowany w kategorii Moda i oznaczony tagami , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Komentarze

Liczba komentarzy: 0

    Dodaj komentarz