TANIEC I STEPOWANIE NA PLANIE „BODO”

BODO, TVP/ odc. 11/ na zdj/ Partycja Kazadi

Niemalże każdego dnia na planie serialu kręcone są sceny tańca i śpiewu artystów. Choreografka Agnieszka Brańska, która wspólnie z Agustinem Egurrolą pracowała nad wszystkimi układami tanecznymi w serialu, zdradziła mi, że nauka tańca, a szczególnie stepowania nie była prosta. Oto krótki wywiad, który udało mi się z nią przeprowadzić na planie serialu, w Teatrze Roma.

Z kim spędziłaś najwięcej godzin na sali treningowej ?

AGNIESZKA BRAŃSKA: Kiedy zaczynaliśmy pracę nad serialem, reżyser Michał Kwieciński powiedział mi, że oczekuje spektakularnych efektów tanecznych i jako wzór pokazywał mi choreografię Gene Kelly’ego z „Deszczowej piosenki“, który wykonuje tam cuda! Więc kiedy zobaczyłam naszych chłopaków – Tomka Schuchardta i Antka Królikowskiego (odtwórcy roli Eugeniusza Bodo), którzy nawet nie wiedzieli co to są buty do stepu, byłam lekko przerażona, ale ich zaangażowanie i ilość pracy, którą włożyli, jest naprawdę imponująca. Trenowaliśmy stepowanie i taniec od marca, po dwa razy w tygodniu, ale zdarzały się też tygodnie, w których ćwiczyliśmy codziennie. Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie też Roma Gąsiorowska, z którą zaczynałyśmy treningi od podstaw, a ona sama nawet prosiła o jeszcze więcej prób i coraz bardziej skomplikowane układy choreograficzne. Nawet piruet nie był dla niej zbyt trudny.

Czy układy choreograficzne, które zobaczymy w serialu są identyczne jak te w przedwojennych filmach z Bodo, czy to są zupełnie inne, uwspółcześnione wersje tych tańców?

A.B.: Oglądałam mnóstwo polskich filmów z tamtego okresu, ale dzięki temu, że pracowałam wcześniej przy „Deszczowej piosence“ w Teatrze Roma, więc ta estetyka nie była dla mnie niczym nowym. Ale choreografię do każdego z numerów pokazywanych w serialu robiłam od nowa, z zachowaniem odpowiedniej dla tej epoki estetyki.

A który z polskich przedwojennych aktorów najbardziej cię zachwycił swoim tańcem, obyciem scenicznym?

A.B.: Bodo był rzeczywiście najbardziej wszechstronny i najbardziej wyeksponowany niemalże w każdej roli. Ale Adolf Dymsza też był genialny, przede wszystkim ta jego vis comica twarzy – cudowna! No i nie zapominajmy o wspaniałym Aleksandrze Żabczyńskim. Przedwojenne kino miało mnóstwo takich fantastycznych aktorów, którzy nie tylko znakomicie grali, ale równie dobrze tańczyli i śpiewali. Byli wszechstronni. U nas takie zdolności ma Darek Kordek, dzięki temu, że jest aktorem musicalowym, potrafi to wszystko idealnie połączyć.

Jakie tańce zobaczymy w serialu?

A.B.: Poza stepowaniem, sięgnęliśmy razem z Agustinem Egurrolą, po tradycyjne tańce z tamtych lat, czyli charleston, shimmy, elementy walca, tanga.

WSZYSTKIE INFORMACJE O SERIALU „BODO” ZNAJDZIECIE TUTAJ

BODO, TVP/ odc.4 / na zdj.  Antonii Krolikowski

FOT. Akson

BODO, TVP/ odc.4 / na zdj.  Antonii Krolikowski

FOT. Akson

BODO, TVP/ odc. 12/ na zdj / Tomasz Schuchardt

FOT. Akson

BODO, TVP/ odc. 11/ na zdj/ Partycja Kazadi

FOT. Akson

Lubię(0)Nie lubię(0)
Ten wpis został opublikowany w kategorii Retro i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Komentarze

Liczba komentarzy: 0

    Dodaj komentarz